Herkent u dit?... Er wordt een patiënt op een spoed-plek gezet waarbij dat niet direct noodzakelijk was. Er is niet genoeg doorgevraagd en er is een verkeerde urgentie bepaald. In deze situatie is het gelukkig goed gekomen en komt de patiënt eerder dan strikt noodzakelijk is. Maar andersom kan natuurlijk ook, dan kunnen de gevolgen zeer ernstig zijn voor de patiënt.
Daarom is het goed om regelmatig een audit op de gesprekken te laten uitvoeren. Zijn de gesprekken op juiste manier gevoerd, zijn de juiste vragen gesteld?
Bij De Spil Trainingen kan dat op afstand.
Een audit van de telefonische triage levert basisinformatie op waarmee je verbeteringen kunt doorvoeren. Daarnaast maakt het zichtbaar welke maatregelen je kunt nemen om de kwaliteit te verbeteren. Een waardevol instrument voor een huisartsenpraktijk.
De telefoongesprekken worden opgenomen en na het insturen beoordeeld op verschillende aspecten. Denk hierbij aan medisch inhoudelijk, aan de structuur van het gesprek en het stellen van juiste urgentie. We beoordelen per audit 3 gesprekken, een U2, een U3 en een U5
De gesprekken worden beoordeeld aan de hand van de nieuwste NHG-TriageWijzer en de HAAK-methode.
Na beoordeling volgt er een gesprek als terugkoppeling (online of op locatie) met de praktijkmanager of huisarts en indien nodig of gewenst ook de assistente.
Feedback waarmee je de triagegesprekken naar een hoger professioneel en communicatief niveau kunt brengen. Er wordt ook gekeken naar de duur van de gesprekken. Ook hier valt veel van te leren.
Wat heb je hiervoor nodig? Een telefoonsysteem welke het mogelijk maakt gesprekken op te nemen zodat we deze kunnen gebruiken voor trainingsdoeleinden. Bij de meeste VoIP kan dit aan gezet worden, vraag daarnaar bij uw provider of leverancier
De kosten voor de audit bedragen € 350,- per audit (set van drie gesprekken, U2, U3 en U5). Wilt u het gesprek op locatie hebben dan brengen we €95,- in rekening voor de reiskosten en het gesprek.